Return to site

3 примера за приложения на дизайн мисленето в банковата индустрия.

 

 

Автор Христина Димитрова

Миналата седмица, DesignThinking.bg, участва в One Design Week. Като част от екипа по време на събитието имах възможност да се срещна с различни хора и да дам интервю за сп. „Магазин“. Първият въпрос, който ни зададоха, беше с какво точно се занимаваме ние, като организация, или по-точно дали се занимаваме с дизайна на мебели, архитектура и т.н. Отне ни малко време да обясним, че дизайн мисленето не е свързано с архитектура и интериорен дизайн. То е бизнес методология за решаване на проблеми и създаване на иновации, която поставя клиента в центъра и може да бъде приложено в абсолютно всички индустрии и сфери на бизнеса.

В тази статия бих искала да ви запозная малко повече с приложенията на дизайн мисленето в банковата индустрия. Сигурно сега се питате какво общо имат банките с дизайн мисленето? Нали банковата индустрия се базира на законови разпоредби, ИТ решения, стриктни процеси на работа, които хората - служители и клиенти - просто трябва да спазват.

Е, аз ще се опитам да разбия тези представи и ще ви дам три примера от известни банкови и финансови институции, които прилагат дизайн мисленето, за да създадат по-добри продукти и услуги. Както всички вие знаете клиентите са ключови за съществуването на банките и финансовите институции, но за да запазят тези клиенти, и най-важното да привлекат нови клиенти, те трябва да започнат да ги разбират по-добре. Това не е толкова лесно, особено когато говорим за поколението на хилядолетниците (millennials) и това на хората родени с новите технологии (digital natives). Те имат съвсем различно отношение и очакване. И тук на помощ идва точно дизайн мисленето, защото то помага на банките и финансовите институции да се фокусират върху потребителя, да научат повече на неговите потребности и да предоставят максимално удовлетворение. Ето ги и примерите:

  1. Lloyds Bank

Lloyds Bank започва да осъзнава колко важно е да комуникираш с клиентите и да се опитваш да предоставиш най-добрите продукти и услуги, не само в сравнение с другите банки, а и като цяло с останалите организации на пазара. В днешни дни това как потребителите са свързани с банките, било то онлайн или офлайн, влияе повече на избора им на банкова институция отколкото таксите, лихвите или местоположението на банковите клонове. В Lloyds Bank дизайн мисленето влиза в действие точно в процеса на тази трансформация. Създвайки умни, нискобюджетни прототипи, което е един от основните принципи в дизайн мисленето, Lloyds Bank успява бързо и лесно да разбере как в действителност потребителите взаимодействат с продуктите и услугите, а не просто да се опитват да съберат инфомация чрез въпросници. Дизайн мисленето помага да бъде разбрана реакцията на клиента в действителност, а не просто да се правят изводи без да бъде изпробван даден продукт или услуга. Повече за работата на Lloyds Bank с дизайн мисленето можете да прочетете тук.

  1. Bank of America

Друг пример за банка, която прилага дизайн мисленето, за да разбира по-добре клиентите си и да иновира е Bank of America. Използвайки един от основните приницпи в дизайн мисленето - наблюдение на поведението на потребителите в реална среда, банката създава иновативната програма „Запази рестото“. По време на наблюденията на потребители банката забелязва колко много хора закръгляват до следващия долар, когато си плащат за нещо, без това да създава никаква стойност за тях. Затова банката комбинира техния навик с дебитна карта, която по абсолютно автоматичен и невидим начин помага на потребителите да спестяват. Новата карта просто прехвърля сумата от закръгляването до следващия долар в спестовна сметка на името на потребителя. Новата карта носи на банката 10 милиона нови клиенти с около 1,8 билиона долара спестявания. Точно по този начин дизайн мисленето помага не само на потребителите, а и на банковите институции да правят максималното без да се налага да инвестират в нови системи или софтуери, а просто като се фокусират върху нуждите на клиентите. Тук можете да прочетете пълнатата статия за работата на Bank of America с дизайн мисленето.

  1. Danske Bank

Още един пример за прилагане на дизайн мисленето е датската банка Danske Bank. Банката се опитва да увеличи потребителската си база, инвестирайки в диалог с хората в социалните медии. Банката използва Фейсбук, за да обмени идеи с потребителите за това как би могла да усъвършенства мобилното си приложение и в резултат на този отворен диалог получава много и разнообразни предложения. Във втората си инициатива, банката стартира дискусия, свързана с ипотеки и жилищни кредити и това какво може да бъде подобрено в продуктите и услугите. Използвайки друг основен принцип от дизайн мисленето - въвличане на потребителите в процеса на създаване на нови решения, банката успява не само да предложи решения, които отговарят на реалните нужди на хората, но и да подобри имиджа си сред хората. По този начин прилагайки дизайн мисленето Danske Bank вместо да се опитва да контролира имиджа си в социалните медии, банката осъществява диалог със своите клиенти и развива доста по-успешна стратегия от конкуренцията си. Пълната статия за това как Danske Bank прилага дизайн мисленето можете да прочетете от сайта на друга банка ето тук.

Lloyds Bank, Bank of America, Danske Bank са само няколко от примерите на световно ниво, които използват дизайн мисленето. Deutsche Bank, Capital One, State Farm са още три изключително успешни примера, за които ще разкажем в следващата статия. А най-хубавото е, че вече и в България банковите институции обръщат внимание на дизайн мисленето. Екипът на DesignThinking.bg работи успешно с ING Bank, Unicredit Bulbank и Булстрад Живот. Ако вие сте компания в банковата индустрия, ще се радваме да ви разкажем повече за тези проекти и да ви представим референции от нашите клиенти.

All Posts
×

Almost done…

We just sent you an email. Please click the link in the email to confirm your subscription!

OKSubscriptions powered by Strikingly