Return to site

Иновации в компаниите - къде грешим?

DesignThinking.bg е на пазара от вече почти 4 години и благодарение на работата ни с нашите клиенти, научихме много за това как иновациите да станат част от културата на работа в една компания. След много итерации можем смело да кажем, че изработихме програма, която носи реални резултати не само според нас, но според нашите клиенти. В тази статия описваме двете най-често срещани грешки, които компаниите допускат при внедряването на програма за иновации и как да ги избегнем.

Грешka #1: Фокус върху методологиите

В момента на пазара се предлагат различни методологии - дизайн мислене, lean startup, agile, service design и много други. Обясняват се разликите, търсят се приликите, предлагат се експресни обучения и всичко това с цел да “изберете своята методология”. Истината е, че създаването на експерти в определени методологии и фокусирането върху тях води само до допълнително силузиране в компаниите, което доказано работи срещу всякакъв вид новаторски начинания.

Грешka #2: Фокус върху обученията

Освен обученията по различните методологии, на пазара има изобилие от преформатирани предложения за обучения по иновации, креативно мислене и дори storytelling. Обученията са се превърнали в трудно различима и бързооборотна стока. Предлагат се, купуват се, консумират се и резултати няма. Истината е, че за да се промени културата на работа в една компания - за да се ангажират служителите, за да стартират процеси на истинска съвместна работа, за да започнат да се иновират услуги и продукти се изисква много повече от едно двудневно обучение по каквото и да е за 20 души.

В програмата за иновации, която изработихме, ние използваме холистичен подход, който се фокусира не просто върху обучението по дадена методология на конкретна група хора. В програмата сме избрали водеща методология - дизайн мисленето, като сме я комбинирали с правилните елементи от други дисциплини. Нашата програма има различни модули, които подготвят мениджмънта, хората от HR, изграждат връзки между отделите, създават процеси и пространство за съвместна работа. Освен обученията сме заложили практична работа по реални казуси и програма за индивидуално развитие. Ние не предлагаме обучения на парче, между които трудно бихте намерили разлика, а подреден пъзел базиран на най-доброто от световните практики и нашия собствен опит с компаниите, с които сме работили.

През последните две години сме имали възможност да тестваме нашата програма за иновации с различни по размер и индустрия компании, и да се убедим, че сме създали един продукт, който работи.

През 2016 с Коника Минолта България, компания от 50 души, която успешно се трансформира от бранд, асоцииран с офисен хардуер към ИТ компания, която предлага цялостни софтуерни решения за управление на документооборота и процесите в офиса.

През 2017 с Теленор България - телеком с глобално присъствие и 2000 служители в България, където изградихме силен и независим екип от иноватори за по-малко от 6 месеца.

И през последните две години, заедно с нашите партньори Launchlabs GmbH, с Accenture Global - международна компания с половин милион служители в 130 държави и приходи от 30 милиарда долара годишно.

Ако и вие сте екип, амбициран да създава промяна, да развива нови продукти и услуги и да ангажира служителите си, ще се радваме да ви разкажем повече за нашата програма за иновации, да ви предоставим референции от наши клиенти и да работим заедно.

Автор на статията е Елина Желева - основател на DesignThinking.bg.

За автора: Елина е коуч и консултант по дизайн мислене, завършила двете водещи институции - HPI School of Design Thinking и Stanford University d.school. Тя има Executive MBA от най-големия френски университет - SKEMA Business School, както и повече от 13 години опит в стратегическо планиране, управление на хора и финанси, и комуникации. Създател е на DesignThinking.bg - първата агенция за иновации в бизнеса чрез дизайн мислене. Вече две години Елина и нейният екип от DesignThinking.bg работят успешно с компании в България и извън страната в посока изграждане на култура на иновации и обслужване на клиенти. Те предлагат интерактивни уъркшопвое и мастър класове за повишаване на креативността на служителите и ангажираността към работния процес, и изготвят цялостни програми за въвеждане на процеси за управление на иновациите.

All Posts
×

Almost done…

We just sent you an email. Please click the link in the email to confirm your subscription!

OKSubscriptions powered by Strikingly